Waar gaat de nieuwe campagne over?

In ’Luister naar de toekomst’ kijken we vooruit naar de komende 50 jaar SIRE. Onder het motto ‘wij zijn 17 en we hebben je wat te zeggen’ neemt een reeks 17-jarigen ons mee in hun positieve kijk op de toekomst.

Waarom deze campagne?

SIRE bestaat dit jaar 50 jaar. Een 50 jarig jubileum is een moment om terug te blikken, maar ook om vooruit te kijken. Vooruitkijken naar een toekomst waarin de 17-jarigen van nu, een hoofdrol zullen spelen. Zij staan aan de vooravond van stemgerechtigd zijn, van een baan bekleden, een eerste huis kopen. SIRE gaat daarom in gesprek met de generatie die bijdraagt aan het Nederland van morgen. Deze  jongeren zijn inspirerend, optimistisch en geven een algeheel gevoel van positieve energie voor de maatschappij. 

Waarom kiest SIRE ervoor 17-jarigen centraal te zetten in de campagne?

17-jarigen staan aan de vooravond de maatschappij in te stromen, om te kiezen hoe ze willen leven en hoe ze gaan bijdragen aan het Nederland van morgen. Dit is de generatie die over 50 jaar met pensioen gaat, maar de komende 50 jaar kleur geeft aan de maatschappij. 

Wat hopen jullie met de campagne te bereiken?

We zouden het geweldig vinden als mensen een positief gevoel overhouden na het zien van de campagne en misschien zelf ook hoopvoller naar de toekomst gaan kijken. In elk geval denken we (blij) te kunnen verrassen met de visie van de 17-jarigen. 

Waar staat SIRE voor?

Stichting Ideële Reclame is een onafhankelijke stichting, opgericht in 1967, die middels campagnes aandacht vraagt voor belangrijke maatschappelijke onderwerpen die aandacht nodig hebben en bespreekbaar gemaakt moeten worden. We willen met onze campagnes niet alleen een steen in de vijver zijn, maar soms ook een steen door de ruit... om mensen wakker te schudden, aan het denken te zetten en het debat aan te jagen. Met haar campagnes wil SIRE de maatschappij een beetje mooier maken.

Is SIRE van de overheid?

Nee. SIRE is een onafhankelijke stichting en krijgt dus ook geen geld van de overheid. Wel stemt SIRE regelmatig de onderwerpen af met de overheid, omdat ook zij campagnes maken over maatschappelijke onderwerpen.