Over Sire

De campagne ‘Luister naar de toekomst’ is een initiatief van SIRE, Stichting Ideële Reclame. SIRE is een onafhankelijke stichting, opgericht in 1967. Sindsdien heeft zij 115 campagnes gevoerd voor belangrijke maatschappelijke onderwerpen, die aandacht moesten krijgen en bespreekbaar gemaakt moesten worden. Niet alleen met een steen in de vijver- maar vaak ook met een steen door de ruit...om mensen wakker te schudden, aan het denken te zetten en het debat aan te jagen. 

Met haar campagnes wil SIRE de maatschappij een beetje mooier maken. De campagnes zijn primair gericht op het Nederlandse publiek, maar ook weet SIRE besluitvormers en opinieleiders met onze campagnes te raken. Naast Amerika (waar de American Advertising Council vanaf 1945 een begrip is) en sinds 2009 ook Japan, is er geen land ter wereld waar een soortgelijk initiatief is. 

SIRE heeft geen banden met de overheid of andere organisaties. Vertegenwoordigers uit de communicatiebranche hebben zitting in het SIRE-bestuur (16 m/v sterk, adverteerders, bureaus, exploitanten, productiemaatschappijen). Alle SIRE campagnes komen tot stand middels de belangeloze medewerking van de communicatiebranche.